Sightseeing Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Sightseeing Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Sightseeing Girona

Blijf op de hoogte en volg Wendy

03 Februari 2013 | Spanje, Gerona

Hola amigos!

Om vandaag in een paar woorden te omschrijven is: wauw, mooi en oooh! We hebben vandaag de belangrijkste bezienswaardigheden van Girona bekeken. Wauw, in wat een mooie stad mogen wij de komende 5 maanden verblijven! Met kaart in de hand, waarop Caroline de belangrijkste dingen had omcirkelt, gingen we op pad naar het oude centrum. We liepen door mooie steegjes, kwamen bij gezellige pleintjes, kathedralen en de stadsmuur die lang een groot deel van Girona loopt. We hebben genoten van het zonnetje en de schoonheid van de stad. In verte zagen we zelfs de Pyreneeën liggen met sneeuw erop.

Verder hebben we de huizen van Onyar bekeken. Dit zijn de mooie gekleurde huisjes die je op veel foto's terug ziet. We kwamen ook al veel pittoreske restaurantjes tegen waarbij onder andere een tapas restaurant. Die gaan we zeker eens uitproberen!

Later op de middag hebben Marleen en Neeltje nog even bezocht. Zij hebben ook een mooi appartement en alles netjes voor elkaar. Goed om te zien!

Verder zou ik zeggen bekijk vooral de foto's want die spreken voor zich. Hopelijk worden jullie al een beetje verliefd op de stad en hebben jullie zin om eens langs te komen! Dan zal ik voor gids spelen!;).

Liefs,
Wendy.

  • 04 Februari 2013 - 06:33

    Lieps:

    Mooie stad, maar niet ff wezen stappen???

  • 04 Februari 2013 - 10:47

    Isabelle:

    Jaloers! Dolls is een gezellig tapasrestaurant/cafe! Zit in het oude centrum dicht bij de kathedraal. En de hamburgers bij Konig zul je snel ook bekend mee worden... En waar ik heeeel vaak was was bij Lapsus! Op plaza indenpendensia. Maar is misschien leuker als het wat warmer is want vooral het terras is wel gezellig :) laat me maar weten als je verder nog eet/drink/uitgaanstips wil hebben! En gauw eens wat afspreken met Erasmusstudenten he? :D X

  • 04 Februari 2013 - 22:56

    Wendy Heeroma :

    Hee Isabelle! Aah oke bedankt voor de tips:). Altijd handig! Uitgaanstips zijn sowieso welkom want we hebben nog geen idee. Donderdag zijn onze eerste lessen dus dan ontmoeten we de Erasmusstudenten;). Xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Ik ben Wendy Heeroma en 22 jaar oud. Gek op reizen en daarom ga ik op 30 Januari het avontuur aan en vertrek ik richting Girona (Spanje) voor 5 maanden! Hier kunnen jullie mij volgen en zo nu en eens iets lezen over alles wat ik meemaak. Veel plezier! Liefs, Wendy.

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 14397

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Juni 2012

Studeren in Girona.

Landen bezocht: