Dag 3 in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Dag 3 in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Girona

Door: Wendy Heeroma

Blijf op de hoogte en volg Wendy

02 Februari 2013 | Spanje, Gerona

Hoi allemaal!

Nog even een kort overzicht van onze dag vandaag.
We hebben vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna heb ik een lekker ontbijtje gemaakt met een eitje erbij. Het voelt al echt als thuis hier, er fijn!
M'n bed slaapt fijn maar ik had dan niet anders verwacht.

We hebben lekker relaxt gedaan hier thuis. Wel moest er nog even een mailtje getypt worden naar het hostel en heb ik het water uit de wasmachine gehaald. Heel gek maar er stond allemaal water in de wasmachine naardat we ons wasje hadden gedraaid. Gelukkig was het een proef wasje met wat kleedjes van hier. Daar moeten we dus nog even achteraan maar volgens mij komt er binnenkort een nieuwe, zo vertelde Raquel (de vrouw van de universiteit en onze bovenbuurvrouw) ons.

Rond een uurtje of half 2 gingen we op weg naar Solt. Dat schijnt een soort overdekt winkelcentrum te zijn waar je volgens Neeltje en Marleen goed kon winkelen.
We moesten lijn 4 hebben en stonden mooi te wachten bij het busstation. Er stonden borden waarop werd aangegeven wanneer de bussen vertrokken. Er gingen allerlei bussen naar bv. Barcelona, Lloret de mar enz. Maar Solt stond er niet bij en er was ook geen bus te bekennen bij platform 4. Gek dus! Maar inmiddels vinden we het niet gek meer om jan en alleman aan te spreken dus we vroegen aan verschillende mensen hoe laat de bus naar Solt ging. Maar tevergeefs! De mensen konden allemaal slecht Engels en wisten niet hoe laat de bus ging. Een jongen brabelde iets over 30 minuten dus we hebben even op een bankje gewacht en de vreemde figuren bekeken die allemaal langs liepen. Op zich ook geen verkeerde bezigheid. Om 4 uur besloten we dat het goed was geweest en we de winkels in dit deel van de stad gingen bekijken.

Dat was een goed plan want hier zijn we goed geslaagd! Ik heb 2 shirtjes, 2 paar schoenen en een horloge gekocht voor alles bij elkaar voor ongeveer 80 euro. Erg leuk winkelen dus! Ook Caroline heeft nog een leuk shirtje gehaald. Onderweg hebben we ook nog even een emmer meegenomen waar we onze was in kunnen doen. Ook weer geregeld:).

Nu kregen we toch wel honger en werd het dus tijd voor de supermarkt. Onderweg hadden we al beslist wat we gingen eten. Vanavond werd het: gebakken aardappels, sla en vissticks. Met als toetje stracciatella yoghurt. We vonden het allebei erg goed smaken en waren blij met onze kookkunsten.

Morgen hebben we nog geen plannen maar dat zien we dan wel weer.

Adios!

• 02 Februari 2013 - 23:43

Lieps:

Eerste! Ben benieuwd naar de stapverhalen van het eerste weekend!!!