Dag 2 in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Dag 2 in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Girona

Door: Wendy Heeroma

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Februari 2013 | Spanje, Gerona

Hola!

Dag 2 in Girona is ook alweer een feit. Maar het lijkt alsof we hier al weken zitten! Want wat hebben we al veel gedaan en veel indrukken opgedaan.

Gisteren hebben we het huis bekeken en het was erg naar onze wens. Wauw wat een ruimte! We zijn er erg blij mee en hebben meteen gezegd dat we het goed vonden. We kregen de sleutels mee en gingen helemaal blij weer weg! Met een big smile liepen we door de sleutels in onze hand door de stad. WE HEBBEN EEN HUIS!!

Toen we dat hadden gedaan gingen we opzoek naar een restaurant. Na eventjes zoeken hadden we nog geen restaurant gevonden. Maar WEL de winkels waar we gisteren naar opzoek waren. Handig! Meteen even gewinkeld en Caroline heeft een leuke nieuwe broek gekocht. Daarna verder opzoek. We kwamen er achter dat we terug moesten naar de plek waar we ook geluncht hadden. Daar vonden we een leuke restaurant dat op een soort Irish Pub. We werden vriendelijke geholpen door een jongen. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en waarom we in Girona waren. We vertelden dat het voor onze studie was en hier 5 maanden bleven. Hij studeerde rechten aan de andere universiteit. Onze borito die we bestelden was volgens hem: 'A great choice!', goed om te horen!
We hebben 'ons huis' gevierd met een aantal wijntjes.
Daarna kwam nog het moment van de waarheid! We moesten gaan bepalen wie de grootste kamer met 2-persoons bed kreeg. Het geluk was aan mijn kant en ik kreeg deze kamer. Maar als er vriendjes of vriendinnetjes van Caroline komen sta ik mijn bedje wel even af hoor!;).

Daarna gingen we terug naar het hostel. We hebben geprobeerd om het geld terug te krijgen omdat we voor 7 nachten geboekt hebben en maar 2 nachten zijn geweest. Aan de ene kant natuurlijk fijn omdat we zo snel een huis hebben gevonden, aan de andere kant een beetje jammer.
We hebben het email adres gekregen van de directeur dus we gaan nog een kansje wagen!

Vandaag mochten we ons appartement dus in. Jeeeh! Na het ontbijt in het hostel, een geprop met de koffers en het inleveren van de pasjes gingen we op pad naar ons appartement. Het was nog een heel gesjouw en onze koffers leken ineens een stuk zwaarder. Om de paar meter hielden we even pauze wacht ach we hadden toch tijd zat.
Vrolijk openden we de deur van de flat en ons appartement en daar waren we dan! We hebben eerst alles eens goed bekeken en ons nogmaals verwonderd over de ruimte. Daarna kwamen we tot de conclusie dat we het nogal stoffig vonden en hebben we een sopje gemaakt en alles maar eens flink afgenomen en gedweild. Dat zag er al een stuk frisser uit! Heerlijk, nu was het echt ons plekkie. Daarna begonnen we om onze koffers uit te pakken. Ook dat was fijn. Alles op zijn plek aan een hangertje en de foto's en boekjes kregen een plaats. En natuurlijk het kussensloop met de lieve foto's werd meteen in gebruik genomen!

Om 1 uur kwamen tot het besef dat we eigenlijk wel honger hadden. We besloten om boodschappen te gaan doen. De supermarkt is vlak bij, erg handig! Na een oriëntatie rondje in de supermarkt laden we onze kar vol. We hadden niet alleen eten maar ook zaken zoals: een afwasborstel, shampoo, make-up doekjes, handzeep enz nodig. De hele kar lag dus vol! We kozen voor pasta met gehakt en groenten en een rode saus als avond eten. We vonden dat we de labels op de pakken en blikken nog aardig goed konden begrijpen en hadden naar ons idee prima spullen meegenomen. Dit klopt ook, op 1 product na! Toen we de olie in de pan wouden doen dat die volgens ons toch wel een gek geurtje en ook de structuur was niet zoals die hoorde. We roken en proefden nog eens goed en kwamen erachter dat we azijn in plaats van olie mee hadden genomen. Nou ja gelukkig was er bij het gehakt niet veel olie nodig en is het gelukt.

Ook zijn Neeltje en Marleen nog even wezen kijken in ons appartement. Gezellig! Ze hebben ons tips en tops van Girona laten weten aangezien hun hier al vanaf maandag zijn.

Na het eten hebben we het internet gefixt. Werkt allemaal goed behalve op onze telefoons. Hopelijk krijgen we dit nog voor elkaar!

Nou nu ga ik maar weer eens gezellig doen met Caroline en ik denk maar eens een wijntje of roseetje inschenken.

En oja! Alvast veel plezier met de carnaval in Albergen Zondag. Ik zal er een op jullie drinken hier!

Liefs,
Wendy.

• 01 Februari 2013 - 22:53

Lieps:

Eerste! ;) Azijn er bij: mooie integratie! Zomercarnaval ben je er weer bij!

• 02 Februari 2013 - 19:32

Lotte:

Oh super leuk Wen!!! En mooi appartement! Phoe dat hebben jullie echt goed voor elkaar zeg!:)
    We gaan er ook zeker één op jou drinken!! Spreek je snel!:) xxx

• 03 Februari 2013 - 20:25

Anne-Marèl:

Waauw dames, klinkt echt heerlijk. Fijn dat jullie zo snel een huisje hebben kunnen vinden!
    XXX