Dag 1 in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Dag 1 in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Girona

Door: Wendy Heeroma

Blijf op de hoogte en volg Wendy

31 Januari 2013 | Spanje, Gerona

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste reisverlag. Dag 1 in Girona.
Eerst wil ik jullie nog even vertellen over gisteren. De reis is goed verlopen. Het afscheid was natuurlijk gek maar we hebben ook gelachen omdat ik met 5 jassen over elkaar en een hele zware tas met handbagage door de douane ging. We konden op tijd vertrekken en alles voorliep voorspoedig.

In het vliegtuig werd onze eerste Engelse kennis getest want er begon een man naast ons met ons te praten. Hij werkte op in Düsseldorf met motorboten dus op zich een mooi onderwerp:). Hij vertelde ons dat Girona een erg mooie stad was en een echte studentenstad dus dat gaf goede hoop en we kregen er al helemaal zin in! Na zo'n 2 uur waren landen we netjes in Girona. Tot zover was alles gelukt.

Caroline had van te voren al een beetje uitgezocht hoe we van vliegveld naar hostel kwamen en dus gingen we opzoek naar de bus. Daar werden we geholpen door een aardige man en onze eerste amigo hadden gevonden! Voor 2.75 euro hebben we een kaartje voor de bus gekocht. De man vertelde ons dat de bus om half past 10 zou vertrekken. Het was inmiddels 20.45 uur. In als ons enthousiasme kwamen we tot de conclusie dat we dan maar 3 kwartier zouden moeten wachten, dat hielden we nog wel even vol! Om ongeveer half 10 keken we om ons heen en wouden de bus die voor ons stond instappen. No, no zei de man deze bus moet je niet hebben. De bus vertrekt om half past 10 van platform 1. Eindelijk kwamen we tot de conclusie dat half past 10 natuurlijk half 11 is. Dom dom dom! Maar we konden er gelukkig om lachen. Om de tijd te doden hebben we wat foto's van onze vriendjes en vriendinnetjes bekeken en uiteindelijk was het dan half 11. Ondertussen was onze amigo trouwens vrolijk zwaaiend vertrokken met zijn bus.

Na ongeveer 10 minuten rijden kwamen we aan in het centrum van Girona en moesten we opzoek naar ons hostel. Ook dit had Caroline netjes uitgezocht dus we gingen met kaart in de aanslag op pad. Onderweg hebben we verschillende mensen gevraagd en we werden vriendelijk geholpen en steeds een stukje verder de goede richting op gestuurd. Ook hier hebben we weer erg gelachen. Caroline wou de weg vragen aan een man maar de man vroeg hier 15 euro voor. Hij zou 15 euro hebben dan zou hij ons informatie geven. Ik stond erbij en moest al stiekem lachen en had door dat de man een grapje maakte. No I'm just joking! Toen gaf hij ons een heldere beschrijving en waren we weer geholpen. Hij gooide er nog even een paar Nederlandse woorden in zoals: Hoe gaat het? Met mij prima. Haha!

Uiteindelijk kwamen we rond kwart voor 11 bij het hostel aan. Ik noemde mijn naam en de man zocht de reservering op in de computer. Hij vroeg om mijn paspoort en die gaf ik. Maar toen kwam de grote verassing! Where are the others? Others? There are no others! We hadden geboekt voor 14 personen voor 1 nacht. Oeps!! Na veel gebel, gerommmel in de computer en nog meer gezoek kon het eindelijk geregeld worden. We konden een week blijven in 1 kamer met 2 bedden. Gelukkig maar!
Deze man was verder ook erg vriendelijk, vroeg waar we vandaan kwamen en we vertelden dat we hier 5 maanden kwamen studeren. Als we vragen of iets hadden konden we bij hem terecht. Fijn om te horen.
Nu konden we lekker gaan slapen.

Vanmorgen zijn we bij de universiteit geweest. Ook dit was weer even zoeken maar we waren netjes op tijd en werden netjes geholpen door Raquel. Ze heeft ons van alle benodigde informatie voorzien.
Zij is ook de eigenares van het huis waar we over gehoord hadden in Nederland en de vrouw met wie we gemaild hebben. Vanavond rond 5 uur hebben we met haar afgesproken en gaan we het huis bekijken.

Daarna hebben we even lekker geluncht in de stad om een beetje te vieren dat alles goed was verlopen. Daarna zijn we nog even de stad doorgelopen opzoek naar winkels om even gezellig te kijken. Deze missie is helaas mislukt. Op enkele winkels na hebben we niet echt een winkelstraat of zo gevonden. We weten ook niet of dat hier is maar daar komen we vast nog wel achter.

Nou dat was het eerste deel van het avontuur.
Tot snel!

Adios amigos!

• 31 Januari 2013 - 16:01

Margo:

Eerste;) haha! Succes vanavond!!

• 31 Januari 2013 - 16:09

Petra Heeroma:

Nou dat klinkt tot nu toe allemaal prima.
    Mooi dat jullie de dame al hebben ontmoet van het appartement.
    Ben benieuwd of het wat is, maar dat zal wel.Hier is het bewolkt en nat. Daarnaast waait het ook nog eens flink.Groetjes en tot horens. Succes verder.

• 31 Januari 2013 - 21:42

Lieps:

Mooi direct al weer gelach en verwarring!

• 31 Januari 2013 - 22:44

Jaco:

Mooi verhaal Wendy! Ik ben nu al nieuwsgierig naar het volgende verhaal. Succes met het huisje!