Eerste schooldagen. - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Eerste schooldagen. - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagen.

Door: Wendy Heeroma

Blijf op de hoogte en volg Wendy

08 Februari 2013 | Spanje, Gerona

Hello everybody!

Jaja, ook wij moesten er helaas aan geloven. Onze eerste schooldagen zijn een feit. Donderdag zijn we begonnen om 3 uur aan de workshop: 'education and sunstainability'. Dit gaat over duurzaamheid en hoe je dit kan toepassen en leren aan kinderen.

Deze les beviel meteen erg goed. Het Engels was goed te volgen en de andere studenten, Spaanse mensen, konden ook niet perfect Engels dus dat scheelt. We moesten in deze les op 'photo safari'. De opdracht was om foto's te maken in de stad op plekken waar je duurzaamheid terug zag of juist niet. We moesten 2-tallen maken en werden dus gekoppeld aan een Spaans iemand. Caroline en ik vonden 2 meisjes die ook vriendinnen waren en we besloten om met z'n 4en te gaan. Wel zo gezellig! We werden nu echt gedwongen om Engels te spreken maar dit ging eigenlijk vrij soepel. We kletsten gezellig met de meisjes en vergaten haast om onderweg foto's te maken. We zijn van alles van ze te weten gekomen en ze hebben ons ook meteen verteld over het stappen hier. Erg handig!! Ook gaan we volgende week met ze lunchen en ze weten een tentje waar dat goed kan. Helemaal prima dus!

Eenmaal terug in de klas moesten we gaan brainstormen over de perfecte school qua duurzaamheid. Je moest hier 2 minuten over nadenken en het dan gaan tekenen. Die 2 minuten leken wel lang en ik keek stiekem een beetje om mij heen. Sommige hadden hun ogen gesloten en anderen keken ook wat in het rond. Daarna maakten we allemaal een tekening met een school met zonnecollectoren, gescheiden afval, licht sensors enz. Dit moest je daarna in groepen gaan bespreken en verdelen in groepen. Daarna bespraken we alles nog even klassikaal en dat was onze eerste les. Erg leuk dus!

Vandaag hadden we ook les. Ditmaal ging het over: English pronunciation in the classroom. Dit gaat vooral over de Engelse uitspraak. Aangezien ons rooster en de vakken nog erg vaag zijn wisten we niet precies waar we moesten zijn. We vroegen het bij de balie maar de mensen konden hier slecht Engels. Marleen kreeg iemand aan de telefoon en kwam er toen achter in welk lokaal we moesten zijn. Toen we bij dit lokaal waren zaten daar al allerlei Spaanse studenten. Wij hadden echter gedacht dat we in een internationale klas zouden komen dus het verbaasde ons enigszins. Het duurt hier ongeveer 10 minuten voor dat de les begint, zo hadden we bij de vorige les gemerkt. Er was alleen nog geen leerkracht te bekennen, vreemd dus. Schijnbaar hootr het er hier helemaal bij want de andere studenten waren nog gezellig met elkaar aan het kletsten en maakten zich niet druk. Wel verbaasden ze zich volgens mij over het feit dat wij in de klas stonden aangezien we werden aangestaard alsof we van mars kwamen! Naar ongeveer 25 minuten wachten kwam eindelijk de leerkracht binnen. 'Sorry, sorry'!. We vroegen aan de beste man of we hier goed waren en dat bleek gelukkig zo te zijn.
We namen plaats achter in de klas en hoopten er het beste van.
Toen de les eenmaal begonnen was, was het erg moeilijk onze aandacht erbij te houden. Het was super warm in het lokaal en de man heeft 2 uur gepraat over hoe de komende lessen eruit gaan zien en wat er van ons verwacht wordt. Veel inhoudelijke info hebben we niet gekregen. Hopelijk de volgende les! Hij sloot de les met het liedje: 'If you happy and you know it' en dat maakte het toch nog tot een goed einde.

Van het weekend willen Caroline en ik eens kijken wat het carnaval hier inhoud zodat we dat toch nog een beetje kunnen vieren. Wel erg leuk dat het hier ook gevierd wordt! De kinderen hebben er zelfs vrij voor van school. Morgen schijnt er een feest te zijn in Salt (een deel van Girona) en zondag in L'Escala, een plaatsje aan de kust. Ik ben benieuwd! Mocht het een big party zijn dan zien jullie de foto's wel verschijnen;).

Jullie ook allemaal een knallend carnavalsweekend gewenst!:)

Bye bye,
Wendy.

• 09 Februari 2013 - 06:09

Lieps:

Eerste! Mars? Was het geen Venus? Top carnaval gewenst, pak je dat ook nog mee naast het Kroegtijgerfeest en het Zomercarnaval!

• 15 Februari 2013 - 12:18

Mitchell Ter Haae:

Hee Wendy en Caroline,

Ziet er super leuk uit allemaal op de foto's!! Jaloers!!
    Ik geloof dat jullie het helemaal leuk hebben daar! Ik mis jullie wel op de pabo hoor!!
    Vooral de roddels natuurlijk!

Bn gister aan de minor begonnen, valt even tegen hoor... Literatuurgeschiedenis:(
    Komt vast goed:p

Heel veel plezier dames en ik spreek jullie snel weer!!

Dikke kus Mitchell:)