Bezoekers seizoen! - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Bezoekers seizoen! - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Bezoekers seizoen!

Door: Wendy Heeroma

Blijf op de hoogte en volg Wendy

27 April 2013 | Spanje, Gerona

Hallo Allemaal!

Ja ja het bezoekers seizoen is nu officieel geopend! De zon is de meest van de tijd aanwezig en de temperatuur schommelt tussen de 20 en 25 graden Celsius, heerlijk dus! Twee weken terug zijn Bas (de vriend van Caroline), Lisanne (de zus van Caroline) en Nienke (een vriendin van Caroline en Lisanne) langs geweest. Ze zijn een week geweest en het was erg gezellig! We hebben ze de mooie plekjes laten zien zoals Sant Antoni de Calogne en S'Agaro. De week stond in het teken van strand, zonnen, (wolken), tapas, patatas bravas, uitgaan en veel gezelligheid! Wolken is trouwens het nieuwe zonnen, geïntroduceerd door Caroline Meuleman. Het biedt volgens haar alleen maar voordelen. Zo verbrand bij het wolken niet, heb je het niet warm en hoef je geen duik te nemen in het (nog erg koude) water te nemen. De patatas bravas was ook een groot succes en viel vooral in de smaak bij ons mannelijk gezelschap, die ze te pas en te onpas bestelde op elk terrasje waar we waren neergestreken. De patatas bravas zijn trouwens een soort gebakken/gefrituurde aardappels in kleine stukjes. Ze worden geserveerd met een pittige saus en soms met kaassaus. Erg lekker dus!

Vorige week zijn ook mijn ouders langs geweest. We hadden een drukke planning maar hebben vooral erg genoten. Donderdag hebben we sightseeing Girona gedaan en heb ik ze deze mooie stad laten zien. We hebben over de muur gewandeld, de kathedralen bekeken en lekker in het park gezeten. En een lekker ijsje onderweg kun natuurlijk niet uitblijven! Vrijdag zijn we naar Barcelona geweest. Hier hebben we een flinke wandeling gemaakt en heb ik alle belangrijke en mooie plekken laten zien. Zo hebben we de haven bekeken (natuurlijk!), de Arc de Triomf, de Sagrada Familia, Parc Güel, La Pedrera, Casa Batllo en de Rambla. Mijn taak als gids beviel goed en werd dan ook goedgekeurd door m'n reizigers. We hebben de dag afgesloten met wat lekkere tapas. Zaterdag zijn we naar Cap de Creus en Cadaques gereden met onze gehuurde auto. Cap de Creus is een natuurgebied in de buurt van Roses. Waar we al een keer eerder waren geweest maar dit moesten m'n ouders natuurlijk gezien hebben. Ze vonden het erg mooi en we hebben er een stuk doorheen gelopen. Er stond wel een flink windje maar dat mocht de pret niet drukken! Daarna zijn we naar Cadaques gereden. Het schilderachtige dorpje met de witte huizen. Hier hebben we lekker in het zonnetje ons brood gegeten. Zondag hebben we de route langs de kust gereden van Tossa de Mar naar Sant Feliu de Guixols, erg mooi! Daarna zijn we in Sant Antoni de Cologne geweest en hebben we lekker aan het strand gelegen. Met zelfs nog een duik in de zee door ons allemaal! Later op de dag hebben we het plaatsje Calella de Parafrugell nog even bekeken. Hier waren lazer (een klein zeilbootje) wedstrijden geweest en dat was wel even leuk om te zien. De meeste bootjes lagen weer op de trailers en we hebben nog wat Nederlandse mensen gesproken die hadden gezeild. Altijd leuk! Ook heb ik nog even 2 posters gescoord van de wedstrijd.
Maandag hebben we nog even een lekker broodje gegeten op het terras en daarna was het alweer tijd om afscheid te nemen.

Afgelopen vrijdag hebben we onze laatste stage dag gehad. Het was leuk om eens een basisschool in het buitenland te bekijken maar onze conclusie is toch dat we hier niet zelf zouden willen werken.

Volgende week woensdag komen de ouders van Caroline gezellig een weekje langs en als die weggaan komt Jos langs. We hebben er zin in!
En oja, op dit moment zijn we bezig om het ticket terug te boeken. Met gemengde gevoelens maar het moet er toch maar van komen. Zo als het het nu naar uitziet komen we op zaterdag 29 Juni om 18.15 uur in Düsseldorf aan. Maar we gaan eerst nog flink genieten hier van onze laatste 2 maanden!

Liefs,
Wendy.

• 29 April 2013 - 12:54

Lieps:

Lieps heeft er ook zin in!