Time flies! - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Wendy Heeroma - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Wendy Heeroma

Blijf op de hoogte en volg Wendy

25 Mei 2013 | Spanje, Gerona

Hallo allemaal!

Tijd voor weer een reisverslag want wat vliegt de tijd! Over precies 5 weken ben ik alweer terug op Nederlandse bodem. Maar daar wil ik nog even niet aan denken wat het bevalt hier nog veel te goed! Natuurlijk heb ik zin om iedereen weer te zien en gezellig een drankje te doen maar dat komt allemaal goed.

De vorige keer vertelde ik over het bezoek dat al langs wat geweest en nog zou komen. Inmiddels zijn ook de ouders van Caroline en Jos langs geweest. En dat was erg gezellig! We hebben de ouders van Caroline natuurlijk Girona laten zien. Ook hebben we in een vulkanisch gebied gewandeld, genaamd Carrotxa. Dat was erg mooi en we hebben zelfs in een (weliswaar uitgebluste) krater gestaan. Ook zijn we naar Empuries geweest. Hier had je oude ruïnes en een Romeins en Grieks opgegraven dorp. Mooi om te zien maar het was maar goed dat er bordjes bij stonden want voor mij leek het badhuis, de waterput of de winkel allemaal hetzelfde hoopje stenen. Soms kon je de contouren wel herkennen en waren er bijvoorbeeld mooie tegelvloeren te zien. En dan te bedenken dat dit zo'n 18 eeuwen geleden is gebouwd. Toch bijzonder! Ook vonden Caroline en ik het wel eens tijd worden om een bezoekje te brengen aan de primark en hier eens flink in te slaan. Deze zit in Barcelona en we zijn zeker geslaagd. Vooral bikini's kun je hier natuurlijk niet genoeg hebben. Daarna zijn we samen met de ouders van Caroline de 'Tibidabo' opgegaan. Dit is een berg in Barcelona vanaf waar je een prachtig uitzicht hebt over de hele stad. Ook stond er nog een kerk die we hebben bekeken. Daarna kon een lekker biertje met wat olijven op de top van deze berg natuurlijk niet uitblijven. Uiteraard mét het zonnetje!

Die week daarop kwam Jos langs. Hij kwam rond 9 uur s'avonds aan en we hebben hem meteen meegenomen naar cafe 'Lola' voor de rumba. Hij mocht dit Spaanse sfeertje natuurlijk niet missen en het was dan ook erg gezellig. Donderdag waren we weer eens vrij vanwege stakingen, erg vervelend! Dus lekker op naar Palamos voor een dagje strand. We zijn allemaal lekker bijgekleurd en hebben ons vermaakt. Vrijdag moesten we naar school en hadden een presentatie. Deze presentatie was voor 'English Methodology'. Dit gaat over het geven van Engels en we moesten onze lessenreeks presenteren. Dit moest in het Engels dus was best spannend. Het ging best goed alleen het nadeel is dat we een nogal kritische leerkracht hebben die altijd wel een kwartier op en aanmerkingen geeft. Maar ja, dat hebben we ook weer gehad. Onder tussen had Jos met de toeristen gids een heel deel van Girona bekeken en bijvoorbeeld over de muur gelopen. Zo kon hij dus echt even de toerist uithangen!
Voor Zaterdag en Zondag hadden we een auto gehuurd en deze hebben we dan ook goed gebruikt. Zaterdag zijn we naar 'Cabanes de Argelaguer' geweest. Dit zijn een soort torens van hout waar je in kan klimmen en voor de rest is alles heel griezelig weergegeven met watertjes, gekke bruggetjes, enge knuffels, dooskoppen en grotten. We hebben er doorheen gelopen en het was erg grappig om te zien allemaal. Ook zijn we een grot ingekropen waar vooral Jos bijna dubbel geklapt doorheen moest. Toen we een stuk liepen kwamen wat andere mensen tegen en die vertelden ons dat een deel van het park niet meer bestond en noodgedwongen was afgebroken vanwege de snelweg die er moest komen. Jammer natuurlijk maar we hadden toch een leuk deel ervan gezien. Daarna zijn we naar 'Castellfollit de la Roca' geweest. Dit is een dorpje dat letterlijk op de afgrond staat gebouwd. Erg bijzonder om te zien. We zijn daar een kerk met uitkijktoren in geweest en zo had je uitzicht over de stad. Als laatste stop van deze dag zijn we naar het middeleeuwse dorpje Besalú geweest. Een prachtig dorpje met een oude brug, stadsmuren en torens. Leuk om doorheen te lopen.
Zondag zijn we met de auto Monserat gereden. Dit is een bekende berg met een klooster in de buurt van Barcelona. We hadden geluk toen we aankwamen want ze waren er menselijk torens aan het bouwen, iets typisch Catelaans. We hebben het klooster bekeken en een stuk gewandeld langs de berg. Toen we terug liepen langs de berg kwamen we 2 Spaanse mensen tegen. Ze spraken ons aan en we begonnen een gesprek. Dit ging met handen en voeten want wij kunnen geen Spaans en zij geen Engels. Ze vroegen waar we vandaan kwamen en we vertelden dat we uit Nederland kwamen. 'Oooh Almelo?'. 'Huh, Almelo?, Ja ik kom uit Almelo!'. Wat bleek, deze Spaanse mensen kenden mensen, vrienden van hen, uit Almelo. We spraken nog even met de mensen en daarna nodigde de vrouw ons uit om eens bij hen langs te komen in 'Caldes de Montbui'. We hebben adressen uitgewisseld en namen afscheid. Ik vertelde dit natuurlijk aan mijn ouders. Wat bleek? Mijn vader kent de man waarover ze spraken en een week later zat ik met hem te skypen en vertelde hij over deze mensen en hoe ze elkaar kenden. Ze hebben hier vroeger zelf ook gewoond en waren buren.' Toeval of...?'.

Afgelopen week hebben we niet veel les gehad dus hebben we de nodige verslagen afgemaakt. Dit is nog een heel werk omdat het allemaal in het Engels moet. Dus het lezen van artikelen, deze samenvatten en vergelijken en uiteindelijk concluderen. Maar het is allemaal gelukt en daarom hadden we afgelopen dinsdag weer tijd voor het strand. Dinsdag komen Elles en Bas en gaan we er weer een gezellig weekje van maken. Die week daarna, 8 Jun,i gaan we richting Palamos voor 2 weekjes op de camping en zon, zee en strand. Ik kijk er nu al naar uit!
En oja, in de laatste week willen Caroline en ik waarschijnlijk nog gaan paragliden, super spannend maar hopelijk gaan we onze droom waar maken!

Jullie horen van ons.

Adios amigos!

• 25 Mei 2013 - 15:30

Lieps:

Was mooi en gezellig: bedankt! Geniet van de laatste weken!